Diumenge que ve 8 de juny a les 19.30 hores a la Casa de Cultura tindrà lloc el concert “VITA ITER”, interpretat per la Coral Alegro 3.0.
Els convidem a submergir-se en un univers sonor que els portarà a través de l’existència, descobrint la bellesa de la vida, amb un ram de cançons que formen part del nostre imaginari col·lectiu.
La Coral Allegro 3.0, us convida a una aventura musical més enllà de concordes i notes. En “Vita Iter”, cada cançó és un fil amb el qual teixir el tapís dels anys, des de l’instant abans de nàixer fins a l’última nota escapada amb l’últim sospir.
Som música, el batec del nostre cor així ens el recorda, marcant eixe ritme al qual ens acoblem per a ser i estar en harmonia amb el que ens envolta.
Hi ha camins que només es caminen; el nostre, ‘Vita Iter`, a més s’escolta.
Des de la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de La Romana s’ha contractat un autobús per a passar un dia a Alacant durant les pròximes festes de “FOGUERES DE SANT JOAN 2025”.
El diumenge 22 de juny a les 10.00 hores serà l’eixida des de la Plaça de l’Ajuntament i el retorn serà des d’Alacant a les 22.00 hores. Els assistents podran gaudir de la Mascletà en la Plaça dels Estels, visitar els monuments de les fogueres plantats per tota la ciutat i presenciar la Ofrena de flors a la Patrona d’Alacant.
Els menors hauran d’aportar una autorització firmada i, si són menors de 16 anys, hauran d’anar acompanyats d’un adult.
Hauran d’inscriure’s a l’Ajuntament fins al dijous 19 de juny, depositant una fiança de 5 euros que serà retornada en pujar a l’autobús. En el cas que no hi haguera inscripció suficient se suspendria el servici i s’informaria els inscrits per a retirar la fiança.
Circular amb la ITV caducada o desfavorable pot implicar sancions econòmiques, immobilització del vehicle i posar en risc la teua seguretat i la dels altres.
🔧 Tindre la ITV en regla és obligatori per llei i garantix que tu cotxe complix amb els requisits mínims de seguretat i emissions.
Quan venç la teua ITV?
No ho deixes per a l’últim moment. Revisa la teua data de venciment i demana cita hui mateix.
Per Decret d’Alcaldia es convoca Sessió Extraordinària del Plenari de l’Ajuntament de la Romana per al proper 30 de maig de 2025 a les 8.00 hores al Saló de Plenaris d’aquest Ajuntament amb el següent
ORDE DEL DIA
Expedient 857/2019. Contractacions. Rectificació error material classificació contractista en Plec Clàusules administratives i memòria justificativa del Contracte de serveis de Recollida de residus urbans i neteja viària de la Romana.
Expedient 1161/2024. Aprovació inicial Pressupost municipal exercici 2025.
Expedient 560/2016. Acord definitiu derogació de l’Ordenança Municipal Reguladora Consell Sectorial Mitjans de Comunicació de la Romana.
El Saló de Plens de l’Ajuntament de La Romana va acollir el passat 5 de maig l’acte de la presa de possessió dels 2 nous Auxiliars de Policia com a funcionaris interins de la Policia Local, este nomenament ve a cobrir les 2 places de l’actual plantilla, les quals es trobaven vacants en l’actualitat.
Estos agents cobrixen de manera interina les 2 places gràcies al conveni firmat entre els Ajuntaments de Novelda i de La Romana per a l’adhesió a la borsa d’agents de policia, mentres que es duen a terme els procediments per a ocupar estes places en la seua modalitat corresponent: una plaça en propietat i l’altra de manera interina.
De manera paral·lela es porten cap avant els tràmits per a la prestació del Servici de Policia Local mitjançant conveni amb la Policia Local de Novelda del qual ja està la proposta formal. El conveni passarà en les pròximes dates per taula de negociació de l’Ajuntament de La Romana per a la seua elevació al Ple i posteriorment s’enviarà a la Conselleria que haurà d’aprovar-lo de manera definitiva.
Després de la licitació i adjudicació del contracte a l’empresa Escolano i Bernabeu, S.L., dimecres passat 14 de maig es van iniciar les obres de “TANCAMENT DE LA PISTA POLIESPORTIVA” dins de la convocatòria de subvencions del Pla +Cerca 2023 de l’Excma. Diputació Provincial d’Alacant.
El cost d’estes obres és de 324.038’00 € finançat per la Diputació d’Alacant en 231.679’99 € i per l’Ajuntament de La Romana en 92.358’01€. Estes obres tindran un termini d’execució de 4 mesos, fins a principi de setembre.
Estes obres del tancament de la pista poliesportiva es duran a terme per a aconseguir disposar d’un espai ampli tancat per a evitar les inclemències meteorològiques en desenrotllar activitats esportives, culturals, educatives o esdeveniments; però, sobretot, per a disposar d’un lloc ampli on poder condicionar davant qualsevol situació d’emergència que es puga presentar en el nostre municipi.
Els tècnics han programat totes les actuacions necessàries per a evitar en la mesura del possible molèsties als usuaris. Malgrat això, l’execució d’esta obra provocarà determinats inconvenients que pretenem reduir al màxim possible. En este sentit, durant el període que duren les obres quedaran inhabilitades les pistes de tenis i la poliesportiva.
19.00 h.- A l’Ermita, missa en honor al Sant oficiada pel nostre rector Juan Eugenio Blay.
DISSABTE, 17
18.00 h.- A l’escenari del Parc Dr. Pérez López “Tardeo” amb l’animació d’un Dj.
19.30 h.- Des de l’ermita amb la música de la Societat Instructiva Musical Romanense acompanyarem en romeria el Sant fins a l’església i, a continuació, celebració de la missa.
23.30 h.- A la Replaceta, verbena a càrrec de “LA HORNET”
DIUMENGE, 18
12.30 h.- Missa en honor a Sant Isidre.
18.30 h.- Des de la Casa del Poble eixirà la desfilada de carrosses, la Banda de Música de La Romana i La Colla de dolçainers i tabaleters “Els ous i el sarnatxo” fins a l’església per a acompañar en romeria el Sant fins a la seua ermita. A l’arribada, com sempre, hi haurà una “PICAETA”. (Vi oferit per la BODEGA COOPERATIVA DE LA ROMANA)
La Regidoria de Festes de l’Ajuntament de La Romana, amb el propòsit de fomentar la participació ciutadana en les Festes Patronals i de Moros i Cristians, la cultura, els valors i les senyes d’identitat del municipi convoca el “CONCURS DE CARTELL I PORTADA DEL PROGRAMA DE FESTES 2025”
PARTICIPANTS
Podrà participar qualsevol persona, únicament es podran entregar un màxim de dos treballs per participant, sempre que els treballs siguen originals i inèdits i no hagen estat premiats en cap altre concurs.
DIFUSIÓ
Es convocarà el concurs a través dels mitjans més oportuns per a donar la màxima difusió i facilitar la màxima participació: taulell d’anuncis de l’Ajuntament, pàgina web i xarxes socials municipals, cartells, fullets informatius, etc…
LEMA
La temàtica serà lliure però fent referència a les senyes d’identitat i culturals de La Romana i les seues festes; i d’obligada aparició:
“FESTES PATRONALS I DE MOROS I CRISTIANS. LA ROMANA – 2025. Del 14 al 18 d’agost”
TERMINI, FORMA I LLOC D’ENTREGA
Els treballs hauran d’entregar-se fins al 20 de juny de 2025 a les 14:00 hores a l’oficina del Registre de l’Excel·lentíssim Ajuntament de La Romana. Plaça Gómez Navarro, 1 – 03669 LA ROMANA.
Haurà d’anar en un sobre tancat amb la inscripció: “CONCURS DE CARTELL I PORTADA DEL PROGRAMA DE FESTES 2025”; i contindrà:
Cartolina amb l’obra sense firmar i amb el lema de l’obra escrit per darrere o suport rígid, amb l’arxiu del treball (en cas de ser digital).
Sobre tancat amb la inscripció del lema de l’obra, a l’interior del qual apareixeran les dades de l’autor/a (Nom, Cognoms, DNI, Adreça i Telèfon de contacte)
ORGANITZA
Regidoria de Festes de l’Excel·lentíssim Ajuntament de La Romana.
TÈCNICA
Tècnica i procediment lliures excloent colors daurats, platejats i fluorescents, presentats de dues maneres possibles:
Digitalment en format JPG.
Cartolina format Din-A4
PREMI
S’estableix un únic premi de 500 €, la impressió i publicació del cartell guanyador així com la publicació de l’autoria de la portada al programa de festes.
JURAT
La Regidoria de Festes nomenarà un jurat de cinc persones entre els membres de la Comissió de Festes que elegirà la portada guanyadora sense conéixer l’autor/a.
La decisió del Jurat es farà pública a través de la pàgina web i xarxes socials municipals el 26 de juny de 2025.
OBRES
L’obra premiada, així com els drets reproducció queden en propietat de l’Ajuntament de La Romana.
Amb totes les obres presentades al concurs, la Regidoria de Festes organitzarà una exposició del 1 al 31 de juliol de 2025. Després d’aquesta data, les obres no seleccionades podran ser retirades en els quinze dies següents en l’horari d’obertura de l’Ajuntament. Les obres no retirades quedaran en propietat de l’Ajuntament de La Romana.
La Regidoria de Festes es reserva el dret a inserir les obres presentades tant en la pàgina web i xarxes socials municipals com al programa de festes.
El fet de concursar suposa la total acceptació d’aquestes bases.
Del 12 al 30 de maig estarà obert el termini de presentació de sol·licituds per a l’admissió en l’activitat “Escola d’Estiu 2025”, que es desenvoluparà del 25 de juny al 1 d’agost de 2025. Es ofereixen un màxim de 135 places, destinades a xiquets i xiquetes nascuts entre els anys 2013 i 2021.
L’activitat es realitzarà de dilluns a divendres a les instal·lacions del Poliesportiu Municipal.
El termini d’inscripció estarà disponible, en primer lloc, per a les famílies empadronades al municipi de La Romana , des del 12 fins al 30 de maig (ambdós inclosos). Per a la resta de participants, l’inscripció s’obrirà el 2 de juny, sempre que queden places disponibles, i romandrà oberta fins al 6 de juny (ambdós inclosos).
El formulari d’inscripció estarà disponible a partir del dilluns 12 de maig, a les 11:00 hores, a l’Ajuntament de La Romana.
El preu d’inscripció per participant serà de 80 euros.
Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos.
Ver Política de cookies