La Regidoria d’Esports de l’Ajuntament de La Romana organitza per als mesos de juliol i agost una activitat d’AIGUAGIM dirigida a tots els públics.
L’activitat d’AIGUAGIM és una activitat destinada a tot el públic en general, es desenrotllarà en 2 grups (un per a dilluns i dimecres, i un altre per a dimarts i dijous) des del 29 de Juny al 14 d’Agost en horari de 20.00 h i constarà de 14 sessions de 50 min., les places estaran limitades a un total de 25 persones per grup i el preu d’esta activitat serà per a cada participant de 20€.
Les inscripcions i pagament per a l’activitat d’aiguagim es realitzaran a l’Ajuntament de La Romana a partir del dilluns 22 de Juny, fins a completar les places de cada grup.
El pròxim 17 de juny es realitzarà l’obertura del servici de piscines municipals a partir de les 11 del matí, els horaris d’obertura seran els següents:
Dilluns a Divendres. 11 H. – 20 H. Oci i 20 H. – 21 H. Modalitat Natació
Dissabte i Diumenge 11 H. – 20 H. Oci.
Setmana del 17 al 24 d’agost d’11.00 a 20.00 h. Oci. Festes Patronals
L’ordenança de taxes del poliesportiu municipal garantix la gratuïtat per als xiquets menors de 5 anys i els preus de les entrades sense bons de temporada serà de 3€ de dilluns a divendres i 5€ dissabtes, diumenge i festius.
L’aforament del recinte de piscina estarà limitat a 300 persones amb un límit de venda d’entrades en 250 tiquets per dia. Així mateix està permesa l’entrada de menjar i begudes al recinte per a poder menjar en la zona delimitada, però queda prohibit l’entrada d’envasos de vidre, fogons, barbacoes, paelles i objectes tallants.
Es recorda que totes les normes de funcionament de la piscina municipal estaran en el tauler d’anuncis disponible per a qualsevol usuari que les sol·licite, així mateix es recorda que queda totalment prohibida l’entrada de mobiliari de càmping o platja com ara: taules, cadires, hamaques, tumbones, etc…
El 14 de juny a les 19.30 hores a la Casa de Cultura, la Companyia Escènica i Vocal del Teatre Principal d’Alacant posarà en escena l’espectacle musical “Mediterrànies”.
La representació s’emmarca en el programa de Subvencions a Ajuntaments de la província d’Alacant per a la realització d’activitats culturals, musicals i escèniques de la Diputació d’Alacant; anualitat 2026. L’entrada serà gratuïta.
Mediterrànies és una proposta artística que vol posar de manifest el gran valor i el profund respecte per la tradició musical dels pobles entorn de la mar Mediterrània, sense oblidar-nos de la seua evolució i la seua fascinant capacitat per a adaptar-se als nous temps sonors.
Melodies i cançons que anaven passant de generació en generació, incorporant noves inspiracions musicals i lletres pròpies dels llocs per on passaven.
Mediterrànies és també un homenatge a la figura de la dona per la seua labor com a transmissora de tradicions i de totes estes cançons.
Dijous que ve 11 de juny, amb motiu de final de curs escolar, a la Casa de Cultura a les 11.30 hores, la companyia La Caixa d’Expressions posarà en escena el musical “Caputxeta i Feroç” dirigida a l’alumnat d’infantil i primària.
L’obra s’emmarca en la convocatòria de la Diputació d’Alacant de Subvencions a Ajuntaments de la província d’Alacant per a la realització d’activitats culturals, musicals i escèniques; anualitat 2026. Pel que l’entrada serà gratuïta.
Basat en el text publicat per Perrault en 1697 esta adaptació de Juanchi Ruiz pretén transportar a l’actualitat els valors que esta llegenda oral segles abans a la seua escriptura ha intentat transmetre als més xicotets de la casa. L’amistat, la família i la llibertat són alguns dels pilars en els quals es basa este nou text, que a més tracta problemes actuals com l’assetjament, la frustració i l’excessiva importància de la tecnologia en el dia a dia dels més jóvens. Tots estos temes els relata d’una manera divertida a través dels seus pintorescos personatges amb cançons originals que tenen un protagonisme essencial.
Divendres que ve 12 de juny a les 19.00 hores a la Casa de Cultura podrem assistir a dos ponències sobre història.
Sota el títol “Ahir és història. Mirades crítiques al passat més recent”, l’historiador i arqueòleg MIGUEL FENOLL PÉREZ ens presenta en primer lloc la ponència “En busca del desaparegut. Paisatge i memòria del trasllat de les restes de José Antonio Primo de Rivera (1939)”.
I a continuació, JOSÉ RAMÓN GARCÍA GANDIA, professor del departament d’Humanitats Contemporànies de la Universitat d’Alacant, desenrotllarà la segona ponència “Alacantins en camps nazis”.
La conferència es duu a terme en el marc de les activitats programades per l’Aula Universitària de La Romana de la Universitat d’Alacant.
L’Ajuntament de La Romana i el Centre de salut de La Romana, expressen el seu més profund pesar davant la defunció del Doctor Sr. Julio Javier Olaya Monteagudo, qui durant molts anys va exercir la seua professió com a metge en el Centre de Salut de La Romana.
El doctor Julio no sols va destacar pel seu irreprotxable rigor professional, sinó pel seu lliurament, qualitat humana i la cura constant de la salut dels nostres veïns i veïnes. L’Ajuntament vol manifestar la seua gratitud per la seua dedicació al nostre poble.
Fem arribar nostres més sincers condols als seus familiars i amics en este moment de profunda tristesa.
Este divendres, el Club Esportiu La Romana, organitzarà la Carrera 5K Nocturna La Romana, la segona prova del Circuit de Running de La Romana, una cita esportiva que recorrerà els carrers del municipi en un ambient nocturn i festiu.
La prova consistirà en un recorregut de 5 quilòmetres pels carrers de La Romana, dissenyat per a oferir una experiència accessible tant per a corredors habituals com per a participants que vulguen gaudir del running en un entorn diferent.
En esta publicació es facilita el recorregut oficial de la carrera, així com un vídeo explicatiu del circuit, perquè totes les persones participants puguen conéixer prèviament el traçat.
Les persones que encara no s’hagen inscrit són a temps de fer-ho a través del següent enllaç:
– 7 € per a no socis i sòcies Animem a tots/as a participar i gaudir d’esta segona prova del circuit, que continua fomentant l’esport i la vida saludable en el municipi de La Romana.
El diumenge 31 de maig a les 19.30 hores a la Casa de Cultura, la companyia Príapa Teatre d’Elx, ens presenta l’obra “El gitano y la cabra”, escrita i dirigida per Juan A. Valdivia.
La representació s’emmarca en la convocatòria de la Diputació d’Alacant de Subvencions a Ajuntaments de la província d’Alacant per a la realització d’activitats culturals, musicals i escèniques; anualitat 2026. L’entrada serà gratuïta.
Amb un repartiment format per Susana Flores, Miguel D. Ruiz i Annabel Martínez, esta divertida proposta de teatre ens submergix en la història de Rai i Regis, dos artistes de carrer, un actor i un músic, arrosseguen el seu xicotet món a coll, sobrevivint de plaça en plaça amb el seu espectacle ambulant. La pèrdua de la tercera integrant del seu grup (una cabra molt especial!, Flora), els obliga a reinventar-se. Tot canvia quan apareix Estrella, una dona extravagant, desbordant de vida i secrets, disposada a unir-se a l’aventura i convertir-se en la nova cabra.
El gitano i la cabra és una obra profundament humana sobre els màrgens de la societat, la identitat, els somnis trencats i l’anhel de pertànyer. Una història on l’humor i la tendresa es mesclen amb la crítica social, i on l’art es convertix en l’últim refugi enfront de la soledat i la rutina. Amb un llenguatge poètic i provocador, Juan A. Valdivia ens convida a reflexionar sobre la llibertat, els prejuís i el poder del marginal com a espai de resistència i creació.
Des de la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de La Romana s’ha contractat un autobús per a passar un dia a Alacant durant les pròximes festes de “FOGUERES DE SANT JOAN 2026”.
El diumenge 21 de juny a les 10.00 hores serà l’eixida des de la Plaça de l’Ajuntament i el retorn serà des d’Alacant a les 22.00 hores. Els assistents podran gaudir de la Mascletà en la Plaça dels Estels, visitar els monuments de les fogueres plantats per tota la ciutat i presenciar l’ofrena de flors a la Patrona d’Alacant.
Els menors hauran d’aportar una autorització firmada i, si són menors de 16 anys, hauran d’anar acompanyats d’un adult.
Hauran d’inscriure’s a l’Ajuntament fins al dijous 18 de juny, depositant una fiança de 5 euros que serà retornada en pujar a l’autobús. En el cas que no hi haguera inscripció suficient se suspendria el servici i s’informaria els inscrits per a retirar la fiança.
Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos.
Ver Política de cookies